|Mis en vente dans la catégorie :
Vous en avez un à vendre ?

Médias de genre, femmes, hommes et politique identitaire (couverture rigide neuve) par Karen Ross-

Texte d'origine
Gendered Media, Women, Men and Identity Politics (Hardcover New) by Karen Ross
État :
Neuf
Prix :
35,46 USD
Environ32,59 EUR
Prix de vente initial : 44,88 USD Que signifie ce prix ?
Prix de vente récent fourni par le vendeur
Économisez 9,42 USD (-21 %)
Pas d'inquiétude ! Retours acceptés.
Retrait :
Remise en mains propres gratuite depuis Las Vegas, Nevada, États-Unis. Afficher les détailspour la remise en mains propres
Livraison :
Lieu où se trouve l'objet : Las Vegas, Nevada, États-Unis
Délai de livraison :
Estimé entre le mer. 12 juin et le lun. 17 juin à 43230
Les délais de livraison sont estimés au moyen de notre méthode exclusive basée sur la distance entre l'acheteur et le lieu où se trouve l'objet, le service de livraison sélectionné, l'historique des livraisons du vendeur et d'autres facteurs. Les délais de livraison peuvent varier, notamment pendant les périodes de pointe.
Retours :
Retour sous 14 jours. L'acheteur paie les frais de retour. Afficher les détails- pour en savoir plus sur les retours
Paiements :
     

Achetez en toute confiance

Garantie client eBay
Obtenez un remboursement si vous ne recevez pas l'objet que vous avez commandé. 

Détails sur le vendeur

Inscrit comme vendeur professionnel
Le vendeur assume l'entière responsabilité de cette annonce.
Numéro de l'objet eBay :234902606228
Dernière mise à jour le 31 juil. 2023 23:44:38 Paris. Afficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications

Caractéristiques de l'objet

État
Neuf: Livre neuf, n'ayant jamais été lu ni utilisé, en parfait état, sans pages manquantes ni ...
ISBN
9780742554061
EAN
9780742554061
Subject Area
Psychology, Language Arts & Disciplines, Social Science
Publication Name
Gendered Media : Women, Men, and Identity Politics
Item Length
9.5 in
Publisher
Rowman & Littlefield Publishers, Incorporated
Subject
Feminism & Feminist Theory, Human Sexuality (See Also Social Science / Human Sexuality), Communication Studies, Media Studies
Series
Critical Media Studies: Institutions, Politics, and Culture Ser.
Publication Year
2009
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Item Height
0.7 in
Author
Karen Ross
Item Width
6.4 in
Item Weight
16.5 Oz
Number of Pages
212 Pages

À propos de ce produit

Product Information

Gendered Media addresses the broad topic of gender and media, where "gender" is not simply a shorthand for "woman" but also embraces masculinitiy/ies, queer, lesbian and gay identities. Karen Ross provides the necessary historical context against which to read recent sex- and gender-based media phenomena such as Big Brother, Terminator, girls' use of mobile phones, women news editors, the Wonderbra generation, the Hillary Clinton and Sarah Palin phenomena, and so on. The book is an overview of the various aspects of gender and media in one volume. The book provides introductory overviews to the various themes around women, men, sexuality and the ways in which these attributes are cross-cut by other demographics such as age, ethnicity and disability. In this way, the book genuinely tries to provide a broad introduction to the ways in which gender, in all its facets, engages with media, in one accessible volume.

Product Identifiers

Publisher
Rowman & Littlefield Publishers, Incorporated
ISBN-10
0742554066
ISBN-13
9780742554061
eBay Product ID (ePID)
78633134

Product Key Features

Author
Karen Ross
Publication Name
Gendered Media : Women, Men, and Identity Politics
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Feminism & Feminist Theory, Human Sexuality (See Also Social Science / Human Sexuality), Communication Studies, Media Studies
Series
Critical Media Studies: Institutions, Politics, and Culture Ser.
Publication Year
2009
Type
Textbook
Subject Area
Psychology, Language Arts & Disciplines, Social Science
Number of Pages
212 Pages

Dimensions

Item Length
9.5 in
Item Height
0.7 in
Item Width
6.4 in
Item Weight
16.5 Oz

Additional Product Features

LCCN
2009-036586
Intended Audience
Trade
Lc Classification Number
P96.S45r67 2009
Reviews
An accessible and lively overview of current thinking in this broad field of research from a writer who knows her own mind. The book shows a passionate commitment to feminist activism while also tracing the contradictory messages of 21st century media cultures in the English speaking world., Karen Ross has brought us a smart, breezy, sophisticated reading of how the media frame us as gendered subjects and how we use the media. This is the work of someone who knows her way around the territory of previous research and past and present media practices, including the Internet. Using feminist theory and a critical edge, Ross reveals that the more things change, the more things still remain the same. Fortunately, she also leaves us with hope about the potential for using media for advocacy and social change., An accessible and lively overview of current thinking in this broad field of research from a writer who knows her own mind. The book shows a passionate commitment to feminist activism while also tracing the contradictory messages of twenty-first century media cultures in the English speaking world., With this book Karen Ross has proven once again that she is one of our most engaged and articulate authors on gender and media. She argues convincingly that classic feminist issues of sexuality and representation need to be reinvented and addressed to counter current cultural cliches that mistakenly suggest a crisis of masculinity and the liberation of femininity. A revealing read for students, and an inspiring agenda for fellow scholars., The extensive bibliography is formidable and will be of great use to students and scholars. . . . Recommended.
Table of Content
Chapter 1 Project gender: identity/ies in flux Chapter 2 The body in question: less than the sum of our parts Chapter 3 Sexymedia: the pornographication of popular culture or just a bit of slap and tickle? Chapter 4 Women in/and news: the invisible and the profane Chapter 5 Gender@internet Chapter 6 Endpoint
Copyright Date
2009
Dewey Decimal
305.3
Dewey Edition
22

Description de l'objet fournie par le vendeur

Informations sur le vendeur professionnel

Fahrenheit 451 Used books
Paul DelGatto
, NV
United States
Afficher les coordonnées
: liam-e esserdAmoc.liamg@74ottagledoilime
Je certifie que toutes mes activités de vente seront conformes à toutes les lois et réglementations de l'UE.
fahrenheit451bookstore

fahrenheit451bookstore

100% d'évaluations positives
13 946 objets vendus
Visiter la BoutiqueContacter
Répond en général sous 24 heures

Évaluations en tant que vendeur (8 471)

a***c (651)- Évaluations laissées par l'acheteur.
6 derniers mois
Achat vérifié
Book was excellently packed and in good condition. Very happy with purchase.
a***c (1745)- Évaluations laissées par l'acheteur.
6 derniers mois
Achat vérifié
Goodbooks
m***m (4459)- Évaluations laissées par l'acheteur.
6 derniers mois
Achat vérifié
Great service

Notes et avis sur le produit

Aucune note ni aucun avis pour ce produit
Rédigez un avis en premier.