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The New Psychology of Leadership: Identity, Influence and Power!

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Bon état
Cover has some wear to edges & corners. The inside of the book is in good condition!
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Numéro de l'objet eBay :144003727650
Dernière mise à jour le 22 août 2023 07:29:02 Paris. Afficher toutes les modificationsAfficher toutes les modifications

Caractéristiques de l'objet

État
Bon état
Livre ayant déjà été lu, mais qui est toujours en bon état. La couverture présente des dommages mineurs, comme des éraflures, mais n'est ni trouée ni déchirée. Pour les couvertures rigides, la jaquette n'est pas nécessairement incluse. La reliure présente des marques d'usure mineures. La majorité des pages sont intactes. Pliures et déchirures mineures. Soulignement de texte mineur au crayon. Aucun surlignement de texte. Aucune note dans les marges. Aucune page manquante. Consulter l'annonce du vendeur pour avoir plus de détails et voir la description des défauts. Afficher toutes les définitions des étatsla page s'ouvre dans une nouvelle fenêtre ou un nouvel onglet
Commentaires du vendeur
“Cover has some wear to edges & corners. The inside of the book is in good condition!”
Narrative Type
Non-Fiction
Modified Item
No
Topic
Popular Psychology, Psychology
Regional Cuisine
American, Canadian
Series
X
Country
Canada, USA
Book Title
The New Psychology of Leadership: Identity, Influe
Subjects
Psychology & Help
Age Level
Adults, Young Adults
Era
2010s
Features
1st Edition
ISBN
9781841696102
Publication Year
2010
Type
Textbook
Format
Paperback
Language
English
Publication Name
The New Psychology of Leadership: Identity, Influence and Power
Item Height
234mm
Author
Michael J. Platow, S. Alexander Haslam, Stephen D. Reicher
Publisher
Taylor & Francis Ltd
Item Width
156mm
Subject
Psychology
Item Weight
408g
Number of Pages
296 Pages

À propos de ce produit

Product Information

Shortlisted for the CMI (Chartered Management Institute) Management Book of the Year Award 2011--2012! According to John Adair, the most important word in the leader's vocabulary is we and the least important word is I . But if this is true, it raises one important question: why do psychological analyses of leadership always focus on the leader as an individual -- as the great I ? One answer is that theorists and practitioners have never properly understood the psychology of we-ness . This book fills this gap by presenting a new psychology of leadership that is the result of two decades of research inspired by social identity and self-categorization theories. The book argues that to succeed, leaders need to create, champion, and embed a group identity in order to cultivate an understanding of 'us' of which they themselves are representative. It also shows how, by doing this, they can make a material difference to the groups, organizations, and societies that they lead. Written in an accessible and engaging style, the book examines a range of central theoretical and practical issues, including the nature of group identity, the basis of authority and legitimacy, the dynamics of justice and fairness, the determinants of followership and charisma, and the practice and politics of leadership. The book will appeal to academics, practitioners and students in social and organizational psychology, sociology, political science and anyone interested in leadership, influence and power.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis Ltd
ISBN-13
9781841696102
eBay Product ID (ePID)
96287574

Product Key Features

Author
Michael J. Platow, S. Alexander Haslam, Stephen D. Reicher
Publication Name
The New Psychology of Leadership: Identity, Influence and Power
Format
Paperback
Language
English
Subject
Psychology
Publication Year
2010
Type
Textbook
Number of Pages
296 Pages

Dimensions

Item Height
234mm
Item Width
156mm
Item Weight
408g

Additional Product Features

Title_Author
Stephen D. Reicher, Michael J. Platow, S. Alexander Haslam
Country/Region of Manufacture
United Kingdom

Description de l'objet fournie par le vendeur

antsinpants2020

antsinpants2020

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My books were delivered in excellent condition. Fast shipping. Packed nice and safe. I highly recommend this EBay seller ✨✨✨✨✨

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